dag 1 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: Gwen en Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

13 Juli 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Dag 1 zit er alweer bijna op.
Vanmorgen vroeg zijn we veilig geland op colombo, alles liep gesmeerd tot we onze taxi moesten vinden.
1 ding is zeker als je denkt dat het in Nederland een gaos is, zet dat dan maar uit je hoofd, want dit was het toppunt!;)

Vanaf colombo hebben we nog 4 uur moeten rijden met de auto, iets waar je ook blij mee bent als je de auto weer uit kunt stappen, een hele ervaring.
Eenmaal binnen het hek van Home of Hope werden we warm onthaald.
De ouders van het dorp zijn hele lieve en zorgzame mensen, dus danig dat ze vandaag het huisje dat gister af is gemaakt voor ons hebben ingericht, foto's zullen nog volgen, wat we al wel kunnen vertellen is dat we een over een voor hier luxe huis mogen spreken met alle ruimte.

Vanmiddag hebben we even samen een rond over het terrein gelopen en wat foto's gemaakt, ook deze zullen nog volgen!;)
Het terrein is erg groot en de mensen zijn erg vriendelijk ook in de keuken werden we warm onthaald, iets wat ze misschien beter niet konden doen, voor ons geen probleem wij mochten de eer nemen het avond eten vast voor te proeven, en de roti was heerlijk!

tussen de middag hebben we even met de andere Nederlandse studenten en een Nederlands gezin geluncht, ook deze maaltijd was goed te eten, rijst met vis soorten en een soort spinazie wat geen spinazie was, wat het wel was weten we niet:P
Ook hebben we kennisgemaakt met de aangenomen eekhoorntjes, erg schattig.

Verder hebben we deze dag vooral uitgerust, ondanks dat we een goede en rustige reis hebben gehad koste het wel de nodige energie, voor al het laatste stukje in het vliegtuig en de bus vielen zwaar, maar we hebben het gehaald.

Net hebben we weer bij de ouders van het dorp aan mogen sluiten om te dineren en nu richting de andere studenten naar een welkomsborrel.

De temperatuur hier is opzich goed als je niet te lang in de zon gaat.
Om kwart voor 7 werd het donker en 7 uur leek het al wel nacht te zijn.

Morgen gaan we echt van start met de eerste kinderen.
Ook daar zien we erg naar uit.
Morgen meer daarover.

en hopelijke hebben we dan de tijd om nog wat foto's te plaatsen!;)

Groeten Gwen & Anne-Rike

• 13 Juli 2015 - 17:37

Marga Holtkamp:

Hi Gaen (en de anderen)
    Wij wensen jullie heel veel succes en plezier in het wondermooie Sri Lanka.
    Wij zijn er jaren terug geweest en de mensen daar zijn super aardig
    Een hele reis maar ook een hele goede ervaring voor jullie verdere leven.
    Doe de mensen daar de groeten en heel maar dam
    B ook heel veel succes en plezier.Maak er wat van.

Groetjes en Gaen een dikke kus.
    Marga

• 13 Juli 2015 - 17:37

Marga:

Sorry mijn ipad doet vreemd. Moet natuurlijk steeds Gwen staan.

• 13 Juli 2015 - 18:45

Karina:

Super meiden dat jullie iedereen zo op de hoogte houden!
    Heel leuk om te lezen, een dikke zoen vanuit portugal!

• 21 Juli 2015 - 17:10

Ria Heine-Graas:

Hoi Gwen en Anne-Rike, leuk hoor jullie dagboek ! veel leuke diertjes !
    Succes en een lieve groet, Oma