the day of the wood and monkeys - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu the day of the wood and monkeys - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

the day of the wood and monkeys

Door: Gwen & Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

14 Juli 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Zoals we al zeiden hebben we gister avond een welkomsborrel van een paar Nederlandse studenten hier gekregen.
S avonds waren we het erg zat en zijn we wat eerder als de rest naar huis gegaan.
Geen probleem hier de bevolking is erg vriendelijk en helpen graag.
In die tocht hebben we kennis mogen maken met het leven van de straat honden, je hebt verschillende soorten, je hebt rustige straat honden, je hebt straat honden die houden van blaffen en je hebt de ruzie zoekende straat honden.
met die laatste versie hebben wij gisteravond kennis mogen maken.
Langs de weg waar we liepen waren twee vechtende straathonden en dan moet je doorlopen, dus we hebben de verdere weg gezeldschap van twee vechtende straathonden gehad tot ons huis waarom ze achter ons aan liepen is een vraag maar we waren gelukkig bijna thuis en het is allemaal goed gegaan maar het was wel ff spannend.

S avonds hebben we wat huisdieren en gezelligheid in huis, dan hebben we hagedissen, salamanders, mieren, spinnen en wat je maar kan bedenken in ons huis.
De rest van de dag hebben we vooral in de badkamer veel spinnen, waar niet tegen schoon te maken valt en onwijs veel mieren, ook de koeien staan gewoon in de achtertuin dat kan hier gewoon allemaal zelfs de voordeur is geen probleem voor ze:P

De tijd hier lijkt erg snel tegaan, dag twee is ook al weer bijna om!

Vanmorgen hebben we de werkplaats geordend na dat we ons op 2 na allemaal hadden verslapen en net optijd arriveerde op Home of Hope, gelukkig is dat hier geen probleem is want een kwartiertje later maakt ook niet meer uit:P
Als ze hier op tijd zijn mag je de krant wel bellen:P

vanmorgen zijn er wat lokale mensen geweest die vanaf morgen mee komen werken.
vandaag hebben we de werkplaats voor een groot deel ingericht en schoongemaakt.
De machines die we hebben zijn niet allemaal even mooi en goed maar ze werken.

Ook hebben we hout gehaald, wat een onderneming, de houthandels zijn niet zo netjes en geregeld als hier en de werknemers kunnen slecht engels, gelukkig hadden we onze tolk en hulp in de werkplaats deva mee, hij gaat over het gereedschap en zal ons helpen met tolken als we met de kinderen werken.

Het hout is allemaal erg nat nog maar dat kan hier gewoon anders valt er niet te krijgen.
Ook het schroeven en plankdragers halen was een regel rechte ramp, ook hier konden we ons niet verstaanbaar maken, en heeft ongeveer de hele winkel laten zien voor dat we hadden wat we wouden (de winkels hier zijn balies waar de spullen achter staan je moet overal om vragen), gelukkig kon onze steun en toeverlaat deva ons weer helpen.

smiddags weer een goed te eten maaltijd met rijst ei en de spinazie of boerenkool of wat het ook is van hier erbij.

We zijn met een tuktuk weer naar Home of Hope gegaan, in een tuktuk passen 3 passagiers, wij kwamen tot de ontdekking dat je er ook prima met zijn zessen plus chauffeur in kan zitten, het is niet geheel comfortabel...maar mogelijk, laten we het een goede been en armspier oefening noemen.
Toen we in de middag weer hier kwamen zat het hier vol met apen, erg leuk om te zien, en je kunt best dichtbij komen, we hebben ze de hele middag over het dak van de werkplaats horen lopen.
In de middag kwamen we er ook kwamen we er ook achter dat we in de werkplaats huisdiertjes hadden, we vonden tussen het gereedschap wat er al lag een muizenhol, tijdens het schoonmaken 2 salamandereitjes, helaas wisten we dit niet en zijn ze kapot gegaan, het zieligst nog was dat we de embriootjes of hoe je ze ook noemt zagen liggen:(
En een schorpioentje, helaas is deze ook om het leven gekomen omdat ze giftig kunnen zijn.

we hebben wat hout voor morgen klaar gelegd, boodschappen gedaan (ook een hele onderneming hier).
Savond konden we weer aanschuiven bij aify en sharmini we worden goed verzorgd door hun.

nu nog even zitten en bij komen weer even terug lopen naar ons huisje en dan lekker slapen morgen weer een nieuwe dag waarin we echt van start kunnen gaan met de mensen en kinderen.
S ochtends zullen we met mensen van buiten het dorp werken smiddags met kinderen van dit dorp.

We zullen vandaag ook wat foto's toevoegen;)

• 14 Juli 2015 - 17:13

Sven :

Klinkt helemaal top!!!

• 14 Juli 2015 - 17:15

Joke:

Wat spannend allemaal,succes

• 14 Juli 2015 - 20:01

Rik-Wim:

hier kunnen jullie lekker je gang gaan, mooie werkplek

• 14 Juli 2015 - 20:10

Marco:

Leuk hoor, al die beestenverhalen. En cultuur'schokken' genoeg, merk ik wel. Succes! En ga door met jullie mooie verhalen.