liefde en haat in een weekend - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu liefde en haat in een weekend - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

liefde en haat in een weekend

Door: Gwen & Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

19 Juli 2015 | Sri Lanka, Digana

Zo weer een weekend achter de rug, en bijna een week hier.
Bereid je voor een waarschijnlijk wat langer verhaal;)

Het weer afgelopen weekend was wat minder en het heeft een paar keer geregend.
We hebben het weekend in Kandy door gebracht in een super goed verzorgd bed en breakfast.

Vrijdag zijn we bij de tempel van tand geweest, het is erg mooi om te zien wat er in deze cultuur belangrijk is en waar ze uit leven.
We zijn hier een soort van attractie lijkt het wel iedereen wil hallo zeggen en iedereen kijkt.
Na de tempel van tand zijn we in een onwijs grote shoppingmall geweest KCC genaamd (nee geen KFC echt KCC de KFC zat er naast:P)
Daar hebben we eerst genoten van na een week rijst te hebben gegeten overheelijk vette hap van de burger king:P
Daarna hebben we lekker langs de winkels gestruind en werd Anne-Rike nog in een saree gedraaid, deze jurken worden hier onwijs veel gedragen.
Helaas was deze dag snel voorbij, en was het tijd om de winkel van de eigenaar van de bed en breakfast te zoeken, vanuit hier was voor een een tuktuk geregeld die ons daar heen bracht, deze hele dag tot aan het bed en breakfast is er een onwijs lieve vrouw met ons mee gereisd, zij heeft een huisje op Home of Hope en had de tijd die dag.
Het voelde even alsof we met onze srilankaanse moeder door Kandy heen liepen.
Nu al helemaal weg van haar!;)

S avonds kregen we een overheerlijke maaltijd met uiteraard rijst gekregen van deze mensen.
Daarna hebben we lekker rustig op onze kamer gezeten even bij komen van deze week en alle indrukken.

De volgende ochtend stond er een overheerlijke ontbijt met ontzettend veel fruit en een beetje brood, ei en een heerlijke verse vruchtensap, puur genieten toch, en alles werd net zo lang bijgevuld tot we genoeg hadden.
Daarna zijn we naar beneden gaan lopen om weer de stad Kandy in te duiken.
Op ongeveer een kwart kwamen we 3 motoren tegen met politie, twee blanken die lopen is toch wel bijzonder dus werden we toch even halt gehouden, waar we vandaan kwamen wat we gingen doen en wat ons naar Sri Lanka bracht.
Leuk praatje, maar voor het afscheid moest er toch even gevraagd worden of we al getrouwd waren (was dit nou indirect een huwelijks aanzoek??:O) Na dat Gwen bijna nee riep hebben we toch maar ja gezegd en zijn we verder gelopen:P
De reis ging dit keer richting de botanical gardens, halverwege kwamen we de mensen van het bed en breakfast weer tegen, ze hebben ons bij de bus neer gezet.
In de bus hier hebben ze mensen die het geld komen halen en een ticket geven, deze man was ook erg geïnteresseerd, na de opmerking dat we erg leuk waren hebben we snel gevraagd of hij wou seinen als we eruit moesten, en zijn we de bus ingestapt.

ergens aan het randje van de stad konden we weer uitstappen.
We hebben ongeveer 2 tot 3 uur door te tuin gelopen, waarvaan we ongeveer 1,5 uur tot 2 uur gezelschap van 3 vooral veel selfie makende jongens gehad, owja en bijzonder aan de selfies er stonden telkens twee meiden op de achtergrond (toevallig) 2x is leuk maar na 5/6x ging de lol er toch wel af.
Uitendelijk vroegen ze of ze een foto van ons mochten, we hebben maar gezegd dat we het idee hadden dat ze er al genoeg hadden.
Gwen wou ook nog even aan de linialen hangen, of eigenlijk bedoelde ze natuurlijk de lianen:P
Het is grappig dat takken ook elastisch kunnen zijn.

Best wel hongerig en met vermoeide voeten zijn we terug gegaan naar Kandy town, het midden van Kandy ongeveer.
Daar hebben we opnieuw even door de KCC gelopen, dit keer hebben we brood gegeten (oke met kipnuggets:P)

Uitgerust en gegeten te hebben zijn we richting Kandy dance gegaan, helaas begon dit om 5 uur ipv om 6:30 en wij kwamen daar om 17:45 en voor dat kwartiertje hoe hard ze ook probeerde wouden wij niet meer betalen.
Na een paar minuten werden we door iemand van Kandy dance terug geroepen, het bleek een nieuwe poging om ons binnen te krijgen te zijn, dit hebben we niet gedaan.
Hij zou ons gratis naar binnen doen en we moesten mee, we zijn mee gelopen maar eenmaal daar aangekomen bleek dat we alsnog 1000 roepies moesten betalen, met veel moeite zijn we er weer weg gekomen.
Uiteindelijk zijn we nog even over het vrije terrein van Tooth temple gelopen nog wat foto's gemaakt en even geluisterd naar de muziek en alles van de ceremonie die daar op dat moment bezig was.

Daarna zijn we bij de pizza hut een pizza gaan eten, even een weekend met normaal eten voor ons en niet alleen maar rijst:P
Hier kwamen we een bob marley tuktuk tegen een hele gezellig man die ons graag wou rijden helaas was dit niet nodig we hebben hem wel een souvenir gegeven en hem geleerd wat een boks is (dat was het souvenir), vrij weinig mensen kennen dat hier.

Na het eten hebben we nog even door de straat gelopen met winkels beltegoed gehaald voor ons lokale nummer en zijn we richting de tuktuk's gaan lopen.
We hadden afgesproken met de bob marley tuktuk dat als hij er zou staan we met hem zouden mee rijden.
Helaas moesten we hier een andere tuktuk voor afstaan.
iets van 50 meter later stonden zijn tuktuk vrienden te wachten dus spraken we met hun een prijs af, we zijn de hele dag door mensen van die groep rond gereden dus we wisten nu zeker met wat voorn mensen we te maken zouden hebben.
Helaas kregen we wat scheld woorden over ons heen van de andere tuktuk man want die was het hier niet mee eens, het was even schrikken maar het is allemaal goed afgelopen, we hadden bij deze man ook al niet een heel goed gevoel.
eind goed al goed zullen we maar zeggen.

Bij het bed and breakfast werden we weer warm onthaald, hebben we even uitgerust en zijn we gaan slapen.

Vanmorgen onze spullen ingepakt even lekker onder een regen douche gedoucht, heerlijk:P
Weer een overheerlijk ontbijt met fruit en alles erop en er aan gehad, en propvol van tafel gegaan.
Ook kregen we een onwijs aparte vrucht om te proeven, ze noemen het magical fruut, magisch??
en jazeker dat was het, het schijnt dat als je die vrucht opeet alles 2 uur lang zoet is, onzin?
dus niet ze lieten ons daarna een limoen proberen, het ja het was zoet, zoo raar maar wel lekker!
De mensen van het bed and breakfast zijn vrienden van alhy en sharmini en ze hebben ons onwijs goed verzorgd.

Daarna hebben ze ons weer naar de bus gebracht, en zijn we terug gereisd.
Rond de middag kwamen we hier weer aan, we hebben niet veel gedaan, vanmiddag onwijs pittig eten met rijst gehad en s avonds een kerkdienst van hier bijgewoond.
verder lekker relaxed, zomenteen terug naar ons huisje en verder uitrusten en morgen weer lekker fris beginnen.

• 19 Juli 2015 - 16:57

Sven :

Wat een tekst!!! Maar wel onwijs leuk!! Voelen jullie je geen sterren met al die foto's?

• 19 Juli 2015 - 21:18

Joke:

Wat zal het voor jullie een belevenis zijn geweest.
    Heel veel gezien,en jullie worden goed verzorgd.
    Alweer een week om.
    Succes weer

• 19 Juli 2015 - 22:33

Marco:

Hoi Anne-Rike, wij kwamen er gisteren achter dat de zus van mijn zwager op dit moment ook in Kandy zit. Misschien kom je haar nog tegen :). Zie: www.iemandgeeftommij.nl
    Mooi verslag, trouwens. Heel boeiend.