Hanna en Shara - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu Hanna en Shara - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

Hanna en Shara

Door: Gwen & Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

02 Augustus 2015 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Alweer een poosje terug dat we een blog hebben geplaatst, helaas werkte het internet deze week niet goed genoeg om een blog te kunnen plaatsen, maar hij doet het weer dus we zullen is even een update geven;)

deze week is erg rustig verlopen, de jongeren van s ochtends zijn deze week gestart met het maken van de tafeltjes.
Er zitten een paar snelle jelle's tussen dus de eerste tafeltjes zijn ook al weer af en kan afgewerkt worden.

Met de kinderen van s middags zijn we pennenbakjes aan het maken, ze hebben allemaal hun eigen figuurtje mogen tekenen en zagen, de resultaten zijn erg leuk geworden, en de eerste figuurtjes zijn ook al geschilderd.

Verder hebben wij samen met de rest boekenplanken gemaakt en opgehangen, boekensteuntjes gemaakt, een zandbakje gemaakt voor in de medical en zijn we begonnen aan een lijst om een krijtbord van de medical.

maar er is ook nog genoeg te doen.
dus de laatste 3 dagen hoeven we ons niet te vervelen.

De tijd gaat razend snel hier voor je het weet zijn er 3 weken om, dit is erg dubbel, aan de ene kant lekker omdat we bijna voor ons zelf kunnen gaan reizen aan de andere kant zouden we toch nog zo graag langer hier blijven en nog meer met de kinderen doen.

Woensdag hebben we besloten dat iedereen zijn eigen weg zou gaan met eten enzo, dus wij besloten met twee andere jongens te gaan eten.
We hebben hier onze enige echte Lorenz (of hoe je het ook schrijft) die ons met z'n tuktuk overal heen brengt, een super gezellige man.
Hij heeft ons naar een super leuk afgelegen hotel gebracht waar we heerlijk hebben gegeten, volgens hem was het ontzettend duur, we hebben een overheerlijke biefstuk met friet, brood en een beetje fruit op voor 450 roepie (3 euro ongeveer) heel duur....

Donderdag avond hebben we gezellig met z'n allen gegeten in een voor hier onwijs luxe restaurant, we hebben een onwijs lekker buffet gehad.
Na het eten was het tijd om naar Home of Hope te gaan, twee stagiaires namen afscheid, dus we hadden een afscheidsfeestje, ook dit was heel dubbel en raar om afscheid te nemen en te beseffen dat wij volgende week al weer aan de beurt zijn.
ondanks alles was het super gezellig!

Vrijdag zijn we halverwege de ochtend vertrokken om weekend te vieren, we zijn met de bus naar Kandy gegaan om daar vervolgens op de trein naar Nanouya te stappen.
De trein reis was erg druk ivm de poya-dagen, dit is een feest rondom de volle maan en komt van het boeddhistische geloof af.
In de trein hebben we een super leuke groep Srilankaanse jongeren ontmoet, we hadden 4 tot 5 uur reistijd dus genoeg tijd om bij te praten, ze gaven ons wat informatie over het land en alles.
We kwamen er achter dat hun ook onderweg waren naar Nuwara Eliya en wij wisten eigenlijks niet hoe we vanaf Nanouya verder moesten dus we besloten met hun mee te trekken.

De treinreis was door de gezelligheid snel voorbij, en is ook totaal anders dan in Nederland, we hebben de hele reis lekker uit de deur kunnen hangen en na een uur zijn we dan ook gewoon lekker met onze benen buiten de trein in de deur opening gaan zitten.

In Nanouya aan gekomen moesten we over het spoor lopen om het station weer af te komen, de groep jongeren hebben ons mee gelift naar Nuwara Eliya en hebben ons geholpen bij het zoeken van een hotel kamer en hebben ons wat van Nuwara Eliya laten zien.
Voor de jongeren hier zijn onze namen erg lastig, dus wat doen ze hier dan...juist andere namen geven, zo gezegd zo gedaan en na een hevige discussie werd Gwen Shara en Anne-Rike Hanna, hoe ze erop komen weten we nog steeds niet maar dit waren de namen waar we het die dag mee moesten doen:P
S avonds hebben we lekker rustig aan gedaan.

Zaterdag hebben we de theeplantage bezocht, helaas was dit niet meer heel interessant door dat we in de trein al heel veel thee plantages hadden gezien, maar het had toch ook wel wat dat we er even over heen konden lopen.
We hebben nog even door het stadje/dorpje gelopen en besloten weer richting Kandy te gaan.
Om 2:30 zou onze trein vanuit Nanouya vertrekken, we hadden de trein reis wel leuk gevonden dus bedachten dit nog een keer te doen, dit keer nog een stapje moeilijker we moesten overstappen.
Eenmaal toen we de tickets hadden stond de trein er om 10 voor 2 en vertrok ook weer om 10 voor 2, dus wij waren blij dat we op het station waren en ruim van te voren.
In Peradeniya moesten we overstappen dus na 4,5 uur kwamen we daar aan, en we besloen uit te zoeken waar we over moesten stappen om 19:30 zou onze volgende trein vertrekken maar we stonden om 18:15 al op het station, dus gingen we kijken wat we konden doen in de tussen tijd, het perron af?
huhh...nee dat kan dus niet dan ben je je kaartje kwijt en het was ook maar goed ook dat dat niet kon want om 18:20 stond onze trein er ineens, en laat het nou zou zijn dat als ze hier ruim een uur te vroeg zijn ze niet wachten maar ook gewoon ruim een uur te vroeg vertrekken.
Dus zaten we nog net op tijd in onze trein.

S avonds kwamen we weer aan in Kandy en hebben we lekker pizza gegeten.
Daarna zijn we terug gegaan naar het bed and breakfast waar we eerder hadden gezeten en hebben we weer lekker rustig aan gedaan.

Vanmorgen weer een overheerlijk ontbijt waarnaar we naar Kandy town zijn gelopen om daar weer met twee jongens van onze groep te meeten wat te eten en drinken nog even door Kandy te lopen en weer terug naar Digana te gaan.

Vanavond weer een rustige avond en morgen weer aan de bak!

Ps. we zullen wat foto's toevoegen;)

• 02 Augustus 2015 - 16:29

Joke:

Ik vind het heel interssant,wat jullie allemaal meemaken,
    En dat het allemaal goed gaat.
    Nog veel plezier

• 02 Augustus 2015 - 21:39

Sven:

Heej Meiden

Ziet er vet uit allemaal!! leuke belevenissen
    mooie foto's en omgeving daar baal nog dat er geen plek meer was in een koffer:P

hoe voelt het nou om een attractie te zijn voor de mensen daar?

GENIET VAN ALLES DAAR!!!!

• 02 Augustus 2015 - 22:02

Karina:

Hoi meiden, superleuke fotos, ook van jullie 2 en ga zo door met al die belevenissen.
    Geweldig leuk om allemaal te lezen. Lieve groet!

• 04 Augustus 2015 - 14:00

Cherie:

Jaaa, beelden, foto`s , top!
    Mooi verslag weer, hoewel het verhaal over 'de trein' daarvan raak ik het spoor bijster....
    Wat ik er uit filter zijn spannende belevenissen, goede samenwerking, en dat jullie toegankelijke meiden zijn voor de bevolking, dat is mooi.

Have fun !