nijmegesevierdaagse alleen dan anders - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu nijmegesevierdaagse alleen dan anders - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

nijmegesevierdaagse alleen dan anders

Door: Gwen & Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

11 Augustus 2015 | Sri Lanka, Ella

De jongens hebben we weer achtergelaten, gister ochtend zijn we vroeg vertrokken om toch richting Ella te gaan.

Het bij de bushalte komen was geen probleem, het jammere is dat de bushaltes hier niet zo overzichtelijk zijn als in Nederland.
We besloten eerst wat broodjes te kopen voor onderweg en daarna onze bus te gaan zoeken.

Eenmaal terug bij de bussen begon de zoektocht, we wisten dat er een rechtstreekse bus moest zijn, maar dit werd niet echt bevestigd.
Na een uur zoeken en van bus naar bus gestuurd te zijn kwamen we een ticketman van een bus tegen die wees een bus aan, we moesten alleen wachten op de volgende, jammer genoeg was het uiteindelijk toch nog een ander, een straat verkoper wist onze op het nippertje nog naar de goede bus te brengen.
We hadden de avond ervoor al een hotelletje geboekt, dus rond half 1 arriveerde we in ons hotel.

We zaten bij een super leuk gezin in een guesthouse, en kregen een overheerlijk bakje welkoms thee.
We lieten zien wat we wouden doen en ze hebben ons helemaal geholpen met hoe we alles het best konden doen.
Dus begonnen we aan een wandeltocht op de litle Adam's peak, een super mooie klim op een rots, met als beloning een geweldig uitzicht!
Eenmaal uitgekeken zijn we naar beneden gelopen opzoek naar de nine arch bridge, deze vinden was nogal een opgave, de lokale mensen willen je heel graag helpen maar we hebben uiteindelijk behoorlijk wat kilometers meer gemaakt, om die vervolgens weer terug te lopen.
Na een flinke zoektocht hadden we hem dan gevonden op een pad wat er redelijk ver vanaf lag maar dan nog we hebben hem gezien.

Op de terug weg naar ons guesthouse besloten we wat te gaan eten.
Overheerlijke en een keer niet te pittige noodles, en rotti!
Puur genieten.

Eenmaal bij het guesthouse werden we weer warm ontvangen, er was nog een Nederlands stel, dus hebben we even kennisgemaakt.
Hun plan was om vanmorgen de Ella Rock te beklimmen dit was ons plan ook dus we besloten hem samen te beklimmen.

Voor het slapen gaan werden we nog geholpen met het uitstippelen van onze reis, een van de mensen die daar aanwezig was bleek reisgids te zijn in Sri Lanka en die wist ons precies te vertellen hoe we het best konden reizen, erg blij waren we hier mee want zonder die hulp hadden we het waarschijnlijk niet gevonden.
Ook heeft hij ons geholpen met een hotel voor vandaag te vinden, ook erg fijn!

Vanmorgen zijn we rond 7 uur richting Ella Rock vertrokken.
Na ongeveer 2,5 uur lopen en klimmen bereikte we dan eindelijk te top, de klim was behoorlijk pittig en steil, maar wederom was het de moeite waard en kregen we er een super mooi uitzicht voor terug, ook konden we over de litle Adam's peak kijken, bijzonder om alles zo te zien!

Rond 12 uur waren we weer beneden en zijn we door gegaan naar de waterval van Ella, een onwijs mooie waterval.
We besloten kort een duik te nemen en dan weer terug te reizen.

tussen 14:00 en 14:15 zou onze bus vertrekken dus het werd een beetje haasten.
Maar na een half uur bij de bushalte te hebben gezeten begrepen we al dat de bus niet zou rijden, gelukkig kon onze tuktuk driver vertellen dat er om 14:45 ook een zou gaan en die kwam inderdaad gelukkig wel!.

Na ongeveer 2 uur reizen kwam er een man de bus in en begon tegen ons te praten, na even gepraat te hebben kwamen we erachter dat hij de man was waar we een hotel hadden geboekt.
Na nog een half uur konden we weer uitstappen, 10 minuutjes lopen en we arriveerde bij ons hotel, een leuk kamertje.
Ze namen ons mee naar een meertje niet ver van hier met een beetje geluk konden we misschien krokodillen zien, ze hebben er een aangewezen, jammer genoeg was hij niet heel duidelijk te zien.

De rest van de avond hebben we rustig aan gedaan en even gezellig wat gedronken.
Morgen zullen we om 5 uur vertrekken om op een safari te gaan;)

Foto's van dit alles zullen nog een keer volgen.

• 11 Augustus 2015 - 22:17

Jacob En Gerline:

Ha AnneRike (en Gwen)

Het is elke keer weer leuk om jullie verhalen te lezen. Volgens mij is het een super ervaring voor jullie. Geniet er lekker van meiden!

Groetjes Jacob en Gerline

• 12 Augustus 2015 - 22:22

Pa En Ma:

En na al dit gewandeld en geklim nog geen blaren?