kandy dance - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu kandy dance - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

kandy dance

Door: Gwen & Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

21 Juli 2015 | Sri Lanka, Digana

1 dag overgeslagen, maar we zijn weer terug!;)

Zondag avond hebben we gezellig met z'n vijven gegeten, de twee anderen zijn uit eten gegaan.
Verder hebben we niet zoveel gedaan en zijn we redelijk optijd gaan slapen;)

Maandag ochtend stonden de kinderen al weer vroeg voor de deur.
Eenmaal binnen begonnen ze natuurlijk weer vol enthousiasme aan hun bankjes te werken.
Het blijft leuk om de zien.

In de middag hadden wij met wat mensen in Kandy afgesproken dus wij zijn na het eten van uiteraard rijst naar ons huisje gelopen, hebben we ons omgekleed en zijn we richting Digana gegaan om daar een bus richting Kandy te zoeken.

Bushaltes zijn hier niet te herkennen je moet "toevallig" weten waar er een bushalte is, dus zijn wij maar weer naar dezelfde plek gelopen als waar we vrijdag zijn in gestapt.
De heen reis ging als een speer en voor we het wisten waren we er.

Na een zoektocht hadden we elkaar gevonden en zijn we wat gaan drinken en zijn we aansluitend naar Kandy dance geweest.
Heel interessant, hier laten ze door middel van muziek en dans en kledingstijl ontzettend veel zien van de cultuur van het land, wij hebben er onwijs van genoten we zullen er wat foto's van plaatsen.

Na de Kandy dance hebben we nog wat gegeten, we hebben met z'n vijven gegeten en waren omgerekend iets van 28 euro kwijt, en van het eten dat nog over was hadden nog wel 3 tot 4 mensen van kunnen eten.
Je hoeft hier als je wat besteld in ieder geval niet bang te zijn dat je wat te kort komt.

Na het eten was het hoogst tijd om naar huis te gaan, een hele onderneming, we zoeken nog steeds naar de logica waar aan de lokale mensen zien in welke bus ze moeten stappen, maar eerlijk gezegd hebben we die nog steeds niet gevonden...
We hebben ongeveer een uur gezocht naar een bus die naar Digana reed en toen we die eenmaal hadden gevonden konden we nog even een halfuurtje wachten ofzo.
Eenmaal in Digana hadden we geen idee waar ze ons hadden gedropt, al met al hebben we nog ontzettend lang gezocht maar zijn we veilig thuis gekomen, een van de mensen uit dit land is zelfs mee gereisd zodat het communiceren met de man van de tuktuk makkelijker zou gaan.
Wat is de bevolking hier toch aardig!;)

S'avonds hebben we nog even beneden gezeten en daarna zijn we naar boven gegaan om te gaan slapen.

Vanmorgen zijn de eerste bankjes afgemaakt!
Leuk om te zien hoe trots de kinderen zijn op hun eigen gemaakte bankje en om te zien dat ze er meteen op willen zitten en alles.

Als meiden zijn wij ondertussen ideeën gaan bedenken om samen met de kinderen te gaan doen.

Zomenteen gaan we weer verder met de jongere kinderen uit het dorp zelf.

• 21 Juli 2015 - 13:18

Sven :

Klinkt onwijs leuk allemaal!! Leuke bus rit ook