Yala en Galle deel 1 - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu Yala en Galle deel 1 - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

Yala en Galle deel 1

Door: Gwen & Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

15 Augustus 2015 | Sri Lanka, Tissamaharama

Dinsdag avond zijn we nog gezellig wat wezen drinken met mensen van het hotel, dit was erg gezellig, alleen jammer genoeg werd het wel een beetje laat.

Woensdag was het al vroeg dag voor ons om 5 uur s ochtends stond de jeep voor de safari al voor de deur.
onderweg konden we de zonsopgang bekijken en rond half 7 reden we dan eindelijk het park in.
We hebben behoorlijk wat dieren gespot, vooral veel kleine dieren en krokodillen maar ook olifanten.

Omdat er een miscommunicatie was over het ontbijt hadden wij ons ontbijt gemist, een van de jeep rijders kenden wij al van de dinsdag avond en stopte tegelijkertijd op de pauze plek, hij kwam er achter dat wij nog niet ontbeten hadden dus we moesten van hem mee eten met hem, discussie was serieus onmogelijk (ja zelfs voor 2 vrouwen) duss....dat betekende rijst met curry op de nuchtere maag...
Dit was beter te doen als verwacht.
Na een half uurtje gingen we weer verder.
Onze jeep rijder voelde zich ook een beetje schuldig dat er een mis communicatie was geweest over het ontbijt dus hij had voor ons alsnog voor dat we weg gingen eten gekocht, super aardig.

Rond 12 uur kwamen we weer aan bij ons hotel, en gingen we onze tas weer inpakken.
Een paar Jongens van het hotel waren het er niet mee eens dat we zouden gaan, maar dit keer wonnen wij als vrouwen, dus we bleven niet nog een nacht langer, sorry het was gezellig maar lang genoeg en we konden geen tijd verliezen.
Al met al vertrokken we door dit alles een beetje veel later dan dat de bedoeling was, en vergaten we rekening te houden met dat het eerder donker is hier.

Rond half 7 kwamen we aan in Galle, en het was dus al redelijk donker, we besloten eerst beltegoed en geld te halen zodat we onze mogelijke slaapplek konden bereiken of dat kon en anders een andere slaapplek te kunnen zoeken.
We kwamen een aardige tuktuk man tegen hij wees ons waar we dit allemaal konden halen maar bood ons voor die tijd aan met zijn telefoon te bellen naar het mogelijke slaap adres, dus we besloten dit aan te nemen.
We kregen een man die slecht was te verstaan aan de telefoon en niet snel daarna een beter verstaanbare vrouw, het was geen probleem we konden daar inderdaad slapen.
Na een wat moeizame communicatie arriveerde we bij het huis waar we konden slapen, een groot huis met onwijs veel insecten, geen probleem meer mee alleen de muggen waren niet echt fijn, de eerste plek waar ze ook zo erg aanwezig zijn.

Donderdag hebben we rustig aangedaan en lekker uitgeslapen.
We hebben wat boodschappen gedaan en zijn rond de middag naar telwattha gegaan om daar naar het tsunami museum te gaan.
Dit was een indrukwekkend museum en we hebben beide met een brok in onze keel en tranen in onze ogen gestaan, al de foto's en alle verhalen die er hingen van mensen die het overleeft hebben.
Ook de vrouw die daar nog woont en van haar oude woon huis het museum samen met een nederlandse vrouw heeft gemaakt en daar nu nog naast woont met uitzicht op die zee deed ons opnieuw met tranen in de ogen staan, heftig om te horen dat ze alles klaar hebben om zo weg te kunnen als het weer gebeurd.
Die middag hebben we niet meer veel gedaan en hebben lekker even door Galle gelopen en zijn daarna lekker naar het huisje terug gegaan en de avond gevuld met spelletjes spelen.

De rest van de blog volgt vanavond door dat we geen wifi hadden word hij anders erg lang.