Daar gaan we - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne-Rike - WaarBenJij.nu Daar gaan we - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

Daar gaan we

Door: Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

05 Februari 2015 | Nederland, Amsterdam

en ja hoor, eindelijk is het zover, de projecten zijn definitief en de voorbereidingen zijn in volle gang.

Zaterdag 12 Juli 2015 hopen wij naar sri lanka te vertrekken, naar home of hope een kindertehuis in het kleine plaatsje digana, gelegen bij kandy.
Hier hopen wij op 13 Juli 2015 aan te komen en ons dan 3,5 week in te zetten voor deze kinderen, de vader en moeder van het tehuis en de organisatie.

Home of hope is een organisatie die wezen een toekomst bied.
Veel van de kinderen komen uit een gezin met misbruik of zijn op straat gevonden/gezet.

In de link die ik hier boven heb gezet staan 2 filmpjes waarin nog meer uitleg word gegeven door de oprichter en de vader en moeder van het tehuis.
de moeite om te bekijken.

Donaties zijn van groot belang voor home of hope, de kinderen worden door de overheid in het huisgeplaats voor zover er plek is voor de kinderen, verder betaald de overheid niet mee, zonder hulp van vrijwilligers en donaties kan home of hope dus niet bestaan!
Dit word ook uitgelegd in een van de filmpjes.

Ons doel voor deze reis?
We hopen met z'n vijven te vertrekken en daar zoals eerder genoemd 3,5 weken te werken.

Ons project bestaat uit het opnieuw inrichten van huisjes en daarbij het vak meubelmaken over te brengen naar de kinderen/jongeren daar, zodat als wij daar na 3,5 weken te hebben gewerkt de jongeren het daar af kunnen maken en een vak kunnen uit oefenen.

14 Maart 2015 hopen wij weer een dag bij elkaar te komen als groep om te bespreken hoe we dit project gaan aanpakken en welke gereedschappen wij mee zullen nemen voor home of hope.

Wij hebben er ontzettend veel zin in en zijn onwijs enthousiast over de reis.
Er moet nog veel gebeuren voor we vertrekken.
we hopen s.z.m te beginnen met sponsor acties.
Ideeën voor sponsor acties zijn altijd welkom!

Groetjes
Gwen en Anne-Rike