Sigiriya Rock - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu Sigiriya Rock - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

Sigiriya Rock

Door: Gwen en Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

06 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sigiriya

Vandaag dag 2 van het backpacken.
Vanmorgen waren we al vroeg op omdat we vroeg wouden vertrekken, het plan was om de Sigiriya Rots te beklimmen, maar dat wouden we niet op het heetst van de dag doen...dus het plan 7 uur vertrekken..al met al was het 8 uur toen we klaar waren voor vertrek, en de bus zou om 8 uur vanaf Dambulla naar Sigiriya vertrekken...wachten...bus...wachten..bus....wachten...verkeerde bus...en ga nog maar even door na bijna een uur wachten in de volle zon verscheen er dan eindelijk een bus die naar Sigiriya ging...je raad het al..onwijs druk..dus beetje proppen met de overvolle backpacken.
Maar zoals altijd, alles past hier ook als het eigenlijk niet past.

Na bijna een uur rijden kwamen we in Sigiriya aan, er stonden meteen weer mensen om je naar een guesthouse te brengen...wat doen we wel of niet...na kort overleg besloten te gaan kijken...en het beviel prima...dus dat liep lekker gesmeerd.
De jongens hebben de tassen hier ook laten staan daarna hebben we wat gegeten en zijn we richting de Sigiriya rots gegaan.
We hadden gehoord dat je grote rots heel mooi maar ook heel toeristisch is en duur, en dat er nog een kleine rustigere rots was wat er bij hoorde alleen dan goedkoper en even mooi uitzicht.
Laten wij nou net Nederlanders zijn...dus wij kozen voor de "kleinere" rots die vrijwel even groot was, maar zoals al werd gezegd leuker.

Erg pittig was hij wel, het eerste stuk hadden we een trap, comfortabel was die niet maar hij was er.
De trap was erg zwaar dus een goede beenspieroefening zullen we maar zeggen in een brandende zon.
Hoe verder we omhoog gingen hoe minder trap er te zien was en het werd dus steeds meer serieus klimmen en zoeken naar een weg.
Super geslaagd en zwaar dus.

Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht ook op de Sigiriya rots waar de stoet toeristen op te zien was, extra blij dat we voor deze rots hadden gekozen dus.
Na een behoorlijk lange tijd met z'n 4e op de rots te hebben gezeten en te hebben genoten van een prachtige en onbeschrijflijke uitzicht zijn we begonnen aan de weg naar beneden.
een serieuze zoektocht maar wel leuk en geslaagd.

Eenmaal beneden zijn we de spullen van de jongens gaan halen, tijd om ieder onze eigen weg te gaan.
We besloten een rustige dag er van te maken, dus even wat gegeten in het stadje en even er door heen gelopen en weer terug naar het guesthouse waar we rond half 5 arriveerde.

s ochtends hadden we van de dochters van de eigenaresse een kettinkje en soort ring van loombandjes gekregen als gift.
Leuk gebaar.
De oudste dochter kwam vanmiddag weer naar ons toe dit keer met een fotoboek, dus wij waren nieuwsgierig en gaven toestemming om het te laten zien, ze leek er onwijs blij mee te zijn.
Het was het album met trouwfoto's van haar ouders.
Ze vroeg of we het kenden, de mensen trouwen hier in een saree, en laat het nou zo zijn dat wij nieuwsgierig zijn naar hoe je dat nou eigenlijk draagt en om doet.

De dochter verdween en niet veel later stond ze met de trouwsaree van haar moeder en nog een saree weer in onze deuropening, ze zou het ons wel uitleggen.
Zo gezegd zo gedaan, beiden werden we in een saree gewikkeld en onze haren werden ook gedaan look a like een bruidje van hier.
na wat foto's genomen te hebben en alles opgeruimd te hebben nam ze ons mee over het terrein, een leuk gesprek gehad, en ze bleek van onze leeftijd te zijn.
We kwamen bij een meertje, en we besloten even pootje te baden, tot we wat voelden, en ja hoor een gratis spa, er zwommen allemaal visjes in die aan je voeten deden knagen, heel apart gevoel maar een leuke ervaring.

Weer in onze kamer aan gekomen hebben we niet zoveel gedaan meer, lekker uit gerust en gewacht op ons diner, uiteraard aten we weer rijst met een curry, de meeste dingen waren redelijk pittig maar wel weer lekker!

Morgen hopen we vroeg te vertrekken en richting Trincomalee te reizen om daar 2 dagen aan het strand te vertoeven en te snorkelen of te duiken, maar die verslagen volgen nog wel;)

We zullen weer wat foto's uploaden;)

• 06 Augustus 2015 - 19:46

Joke:

Wat een belevenis voor jullie,
    En hele mooie foto's erbij.
    Lekker aan het strand genieten,en een beetje uitrusten

• 07 Augustus 2015 - 00:54

Remco:

Klinkt goed dames! Leuke foto's ook!

Komende dagen eerst snorkelen en dan lekker duiken dus! ;-) Aangezien Gwen daar al maanden om loopt te zuren!

Heel veel plezier nog, pas goed op elkaar en blijf posten! :-)

Gr.
    Remco

• 07 Augustus 2015 - 13:13

Familie Visser:

Genietend van onze vakantie in de Oostenrijkse Alpen (Tirol) en aan de Wörthersee bij Klagenfurt (Karinthië)
    hebben wij de afgelopen weken de verslagen gelezen en jullie op deze manier kunnen volgen.
    Mooi om te lezen hoe jullie de weken daar hebben doorgebracht.
    Geniet nog van datgene wat nog komt en een behouden thuisreis toegewenst.

• 07 Augustus 2015 - 18:04

Karina:

Hoi meiden, wat staan jullie er weer geweldig leuk op samen!
    En wat laten jullie weer heel fijn horen waar jullie zijn en wat jullie doen!
    Heel veel plezier nog! Een moeder