Trincomalee 2015 - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu Trincomalee 2015 - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

Trincomalee 2015

Door: Gwen & Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

09 Augustus 2015 | Sri Lanka, Trincomalee

Tijd voor een nieuw reisverslag...
Vrijdag zijn we na een heerlijk ontbijtje vroeg vertrokken richting Trincomalee.
Wat een reis gelukkig kwam de bus langs ons guesthouse, dus dat scheelde heel wat gesjouw.
Helaas moesten we terug reizen naar Dambulla om daar over te stappen.

Eenmaal op de plek waar we weer in moesten stappen reed onze bus net weg..balen..dan maar wachten..maarja je weet het hier nooit hoelang je moet wachten, maar wel even in de schaduw, de zon is erg fel hier.
En ook maar even broodjes gehaald voor in de bus aangezien de reis ongeveer 3 tot 4 uur ging duren.

Na ongeveer een halfuurtje wachten kwam de bus dan aan, (voor hier over het algemeen een erg kort wachttijd)
de spullen werden dit keer in een laadruimte gegooid, voorzichtig doen met spullen kennen ze niet helemaal.
De bus was erg vol maar wij hadden gelukkig (een nogal krappe plek) weten te bemachtigen.

De bus reis was erg pittig en onwijs warm ook door de drukte.
Na ongeveer 2 tot 2,5 uur reizen hadden we even een leuk moment.
Een super lief oud mannetje had kennelijk al een poosje moeten staan en kon eindelijk even naast ons komen zitten, we hebben nog nooit iemand zo blij, trots en tevreden tegelijk gezien.
Hij probeerde nog iets met z'n handen te communiceren maar dit ging niet helemaal goed toch leek hij het allemaal erg gezellig te vinden en we werden dan ook zeer vriendelijk gedag gezegd en uitgezwaaid toen hij moest uitstappen alsof hij ons al heel lang kenden en we een hele poos met elkaar hadden opgetrokken, erg leuk om te zien hoe snel de mensen hier tevreden zijn met de meest kleine dingen.

na ongeveer 4 uur kwamen we in Trincomalee aan, helaas nog niet helemaal te bestemming, we wouden naar het dorpje Upuvelli, na een zoektocht hadden we die bus gevonden helaas moesten we nog iets van een uurtje wachten tot deze zou vertrekken, in het kader een halfuurtje wachten is hier niks;)

We kwamen nog een Nederlands stel tegen, erg gezellig dus we besloten met z'n 4e een slaapplek te zoeken, dit was zo gebeurd, allemaal oververhit hebben we als eerste een heerlijke duik in de zee genomen, dit was erg makkelijk op dat onze slaap huisjes op het strand stonden.

Na de overheerlijke duik, zijn we wat kleren gaan wassen en daarna naar de duik en snorkel spot gelopen, om te kijken wat we gingen doen.
duiken leek ons erg leuk maar we konden niet helemaal duidelijk krijgen over hoe en wat, dus besloten we te gaan snorkelen de volgende dag.

Een verse juice ging er prima in dus zo gezegd zo gedaan een heerlijke juice gedronken en terug naar het huisje.
Hier waren de andere twee Nederlanders ook weer, we besloten ons op te gaan frissen en wat met z'n 4e te gaan eten.

Na het eten hebben we nog wat gedronken met z'n allen en zijn we gaan slapen.

De volgende ochtend was het vroeg dag voor ons om 9 uur moesten we klaar staan om te snorkelen, dus op tijd eruit.
ontbijtje besteld ontbeten en vertrokken.
Het snorkelen was een mooie ervaring, het was alleen heel jammer dat het koraal nog heel erg beschadigd is door naar wat wij begrepen de tsunami en vissers, er begint net weer wat kleur door te komen maar veel is het nog niet, maar ondanks dat hebben we het super gezellig gehad en wel veel mooie vissen gezien.

Na het snorkelen zijn we lekker een rotti gaan eten, daarna hebben we de jongens weer opgezocht die op het zelfde stuk strand zaten met nog 2 meiden van Home of Hope.
we hebben lekker de hele middag gezwommen en in de zon gezeten.

S avonds hebben we met z'n allen gegeten en nog een drankje gedaan.
Super gezellige avond dus!;)

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan.
Anne-Rike is extra vroeg eruit gegaan omdat ze foto's van de zon's opgang wou maken, die was daar onwijs mooi,Gwen heeft hem vanuit dr bed gekeken.
De bedoelling was om kwart over 7 te vertrekken samen met de jongens richting Ella, helaas liep dit uit doordat onze receptie nog niet open was, na was geregel konden we om eindelijk betalen.

om 8:20 zijn we vertrokken uit Trincomalee richting Kandy.
Rond half 2 waren we eindelijk in Kandy.
Daar hebben we gezellig pizza gegeten.
Helaas ging het niet helemaal zoals het was gepland met bestellen, maar na wat overleg is alles weer goed gekomen.
Het was voor ons te laat om nog naar Ella te reizen omdat we via Nuwara Eliya moesten.
We besloten nog een nachtje met de jongens te verblijven.
Nu zitten we lekker op ons kamertje waar het redelijk koud is omdat we in de bergen zitten.
Straks lekker eten en een gezellige avond er van maken.

We kregen wat informatie over Ella van de Hotel eigenaar, dit schijnt erg lastig te zijn met een hotel vinden en heel druk te zijn i.v.m toerisme, dus is het nog de vraag of we inderdaad naar Ella gaan of Ella overslaan.
Dus de plannen voor morgen zijn nog onduidelijk.

Later op de avond zullen we nog foto's uploaden eerst gaan we even eten;)

• 09 Augustus 2015 - 20:44

Joke:

Jullie moeten wel geduld hebben met alles,
    Weer een leuk verslag.
    Hoe is het met de warmte,kunnen jullie er wel tegen.