Trouwt niet met een man - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu Trouwt niet met een man - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Anne-Rike - WaarBenJij.nu

Trouwt niet met een man

Door: Gwen & Anne-Rike

Blijf op de hoogte en volg Anne-Rike

16 Juli 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

dag 4, de morgen begon zoals altijd weer lekker rustig, dat s hier nogal normaal.

rond 9 uur waren de eerste kids van buiten het dorp er alweer.
Het is leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen zijn en ze werken hard door.
we hebben ze vandaag de andere helft van de verbinding laten maken en de eerste hebben deze ook al gelijmd, de een wat netter als de ander maar het idee is er.

Er moesten nog wat spullen zoals gereedschap komen, dus zijn we samen met Sanne naar Digana geweest, eenmaal daar aan gekomen met de tuktuk (wat een heel gedoe was) hebben we daar even rond gelopen en besloten we ook boodschappen voor vanavond te halen.
Digana is een heel gezellig stadje en geeft een beetje het idee van een markt, alleen dan rijd er van alles doorheen, de mensen zijn er vriendelijk en helpen graag.
Ook zijn er veel erg nieuwsgierig naar waar we vandaan komen en wat we hier komen doen.

Vanavond gaan we dus een keer lekker Hollands eten gewoon simpel weg aardappels.
rond 12 uur waren wij weer terug en hebben we nog even geholpen in de werkplaats.

om 13:00 wat het tijd om te gaan eten, het liet even op zich wachten maar het kwam, er was eten gedoneerd, rijst met vis, curry en soort aardappeltjes, heel lekker maar als je het nog niet warm had kreeg je het van het eten wel warm, het was mega pittig, onze monden branden nog half na:P

We hebben een behoorlijk lange pauze dus we hebben even lekker uitgerust.
om 15:00 zijn we weer naar de werkplaats gegaan om voor te bereiden voor de volgende groep, deze komen om 15:30 maar ze waren erg vroeg, leuk om te zien hoe ze bijna naar binnen rennen hun spullen meteen opzoeken en aan de gang gaan.
Puur genieten.

Wij hebben ondertussen vast wat dingen voorbereid die we hierna kunnen gaan doen.

verder hebben we vandaag niet veel gedaan.
De temperaturen hier zijn nog steeds heerlijk vandaag ook weer een bui van 1 minuut gehad maar dat is juist wel lekker vooral de geur die er daarna is...heerlijk!!

Wat ook wel leuk is om te vertellen.
De srilankese mensen van de medical vinden de naam Anne-Rike erg grappig.
We zijn er dan ook eindelijk achter waarom, de naam heeft in dit land een bettekenis, wa het betekend???
Trouwt niet met een man, dus....weten we dat ook weer:P
Wij konden er wel om lachen.

Vanavond komen de meiden een keer bij ons langs.
verder hebben wij nu weekend:P
We hopen dit weekend naar kandy te gaan, we weten niet hoe we daar met wifi zitten dus waarschijnlijk moeten jullie een paar dagen zonder blog doen:P

We gaan nu snel afsluiten want de muggentijd is begonnen dus we gaan snel richting huis :P

foto's komen waarschijnlijk maandag weer;)

We vinden het erg leuk dat de blog gelezen worden en hoop dat jullie het ook leuk vinden om te lezen, ook zijn we erg blij met alle leuke reacties!;)
bedankt daarvoor en blijf vooral door lezen!;)

• 16 Juli 2015 - 14:53

JohanBerkhof:

Leuk om je verhalente lezen. Zal ze 14 dagen moeten missen. Maar goed daarna heb ik des te meer te lezen.
    k hoef jullie niet tezeggen datjemoetblijven genieten. Wantdoen jullie met volle teugen merk ik. Groet en zegen. Johan

• 16 Juli 2015 - 16:25

Joke:

Leuk om te lezen,we blijven jullie volgen.
    Fijn weekend.

• 16 Juli 2015 - 19:51

Carin Donk:

Leuk dat jullie zo actief zijn met verslagen maken. Klinkt goed allemaal. Hebben jullie ook een simkaart daar gekocht. Als jullie een nummer hebben zou ik die graag krijgen zodat we weten waar we jullie kunnen bereiken.

Ik zal er wat dingen uithalen voor FB.

Veel succes verder,

Carin

• 16 Juli 2015 - 21:18

Marcel:

Ik vind het prachtig om te lezen, al die belevenissen en mooie verhalen!!
    Toch wel jaloers op jullie hoor :-)
    Ga lekker door zo. We moeten dan maar een paar dagen zonder al dit moois (weekend)
    Nou veel plezier samen en tot maandag dan maar weer;-)
    Gr Marcel.

• 16 Juli 2015 - 22:37

Marco:

Het gaat goed, lees ik. Wat leuk dat de kids zo enthousiast zijn over de houtbewerking. Jullie zijn daar niet voor niets, maar dat wisten jullie al :)